' I KIND OF WANNA BE MORE THAN FRIENDS, SO TAKE IT EASY ON ME '

2012-05-29 @ 23:34:46
jag genomförde loppet och måste säga att jag är grymt jävla stolt över mig själv! ställde mig i det första ledet som var 3-5 min/km trots att jag egentligen tänkt ställa mig i det andra ledet som var över 5 min/km. startskottet gick och jag började jogga, trångt som tusan var det men massa glada miner. har aldrig sprungit så mycket från sida till sida och nere vid diket hoppandes över pinnar och stenar som jag gjort ikväll. hamnade mitt i smeten men jag jobbade på effektivt hela tiden för att ta mig någorlunda därifrån, redan från start började jag springa om en massa folk och vid två kilometers markeringen ansåg jag att jag låg ganska bra i smeten, jag kunde köra mitt eget race där jag låg. joggade hela tiden och fortsatte ta om en massa folk, vid fyra kilometers markeringen började dock knäet säga ifrån mer än vad som kändes bra och jag sänkte farten, jag lyssnade på min kropp (stort framsteg). höll ett lite lugnare tempo under princip hela den sista kilometern även fast jag inte riktigt ville och smärtan i knäet släppte en aning så vid mål kunde jag "spurta" lite. i mål kom jag iallfall utan att knäet havirerade ytterligare och även om jag inte är nöjd med tiden så är jag sjukt nöjd över min prestation med tanke på ett (egentligen två skadade knän) skadat knä, borde kanske vara nöjd med tiden också med tanke på mina förutsättningar. nästa år hoppas jag iallafall att jag är hel och frisk och kan kapa tiden med ganska många minuter.


blodomloppet 2012
11 158 deltagare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0